Korrekte billedstørrelser for SoMe



Brug den rigtige billedstørrelse på de sociale medier

Brug af billeder er altafgørende for opmærksomhedsværdien på dine opslag på sociale medier. Du opnår langt større engagement, hvis du anvender et billede eller en video. Læs mere om brugen af billeder og video her.

For at sikre, at billedet præsenteres bedst muligt, er det vigtigt, at du uploader billedet i de formater og størrelser, der passer til den respektive kanal. Det sikrer en optimal præsentation af billedet og du undgår billeder der bliver pixeleret, beskåret forkert eller forvrænget.

MakeAWebsiteHub.com har lavet en oversigt med de korrekte billedstørrelser for de mest anvendte Social Media: facebook, Twitter, Google+, Instagram, Pinterest, Tumblr, LinkedIN og YouTube. Se nedenfor.

=> Find gode gratis billeder, du kan anvende i din markedsføring.

Optimer dit billede til brug for LinkedIn post/opslag

Størrelse for billede til LinkedIn post/opslag

Billede til et post på LinkedIn: Som topbillede i din post præsenteres billedet i 698 x 400 px. MEN…det samme billede anvendes i mindre størrelse og andre formatter. I oversigten måler billedet 185 x 135, hvilket er andre dimensioner (i dimension er det 549 x 400).  Andre steder som 288 x 137. LinkedIn beskærer billedet fra begge sider. Derfor: Sørg for at det motiv og de centrale elementer og evt. tekst står i midten af billedet.

Læs om alle billede formaterne på MainStreetHost.com.
Eller se den opdaterede oversigt på MakeAWebsiteHub.com.

https://makeawebsitehub.com/social-media-image-sizes-cheat-sheet/