Gode online værktøjer



De bedste værktøjer til styring af online marketing

Har du værktøjet i orden?

Der findes uendelig mange værktøjer, der kan hjælpe dig med din digitale markedsføring. Nedenfor finder du en liste over nogle af de vigtigste og mest toneangivende værktøjer. De er opdelt i forhold til deres primære formål.

=> Se også oversigten med fede apps du kan få stor glæde af.

Online software, SaaS

I gamle dage var software noget man installerede på sin computer. I dag er mange løsninger SaaS (Software as a service), der er hosted i skyen og afvikles online. Selv tungere systemløsninger som økonomisystemer tilbydes i dag som SaaS.

INDHOLD
På denne side finder du vigtige værktøjer til
:

 

Content Management System (CMS)

I dag er CMS meget mere end blot et værktøj til håndtering og publicering af web indhold, Web Content System (WCM). Et godt CMS giver mulighed for at levere skræddersyet og personligt indhold, der baserer sig på brugernes interaktion med et brand – I realtid og på flere platforme som web, apps og sociale medier. Samtidig skal det være muligt, at integrere CMS med de mange andre systemer du anvender.

Nogle systemer understøtter COPE = Create Once, Publish Everywhere. Det betyder, at du kan kreere indhold én gang og gøre brug af det på flere individuelle platforme.

Halvdelen af alle hjemmesider anvender ikke CMS

W3Tech har en analyse af de mest udbredte og anvendte CMS. Det er interessant at se, at mere end halvdelen af alle hjemmeside ikke anvender et CMS (ikke et CMS som W3Tech holder øje med). Andelen af hjemmesider, der ikke anvender CMS, er faldende, fra 76% i 2011 til 55% i 2016.

De mest anvendte CMS på verdensplan

  • WordPress. Hver fjerde hjemmeside anvender det gratis CMS. I 2016 var andelen 26,5%. Da mere end halvdelen af alle hjemmesider ikke anvender CMS, giver det WordPress en imponerende markedsandel på hele 59,5% (2016).
    Gratis, Open source system med udviklere over hele verden. Foruden den traditionelle styring af indhold tilbydes en lang række add-ons (plugins), der kan give avencerede løsninger. Der tilbydes mange gratis design skabeloner og du kan købe, mere professionelle skabelon med forbedret indbygget funktionalitet. WooCommerce er det mest anvendte og gratis platform til eCommerce.
  • Joomla. Det andenmest udbredte system, markedsandel på 5,9% (2016). Open source-system.
  • Drupal. Det tredjemest udbredte system, markedsandel på 4,9% (2016).
  • Magento. 2,8% (2016).
  • Blogger. 2,6% (2016).
  • TYPO3. 1,5% (2016). The Enterprise Open Source CMS.
  • Bitrix. 1,4% (2016). Bitrix blev grundlagt i Rusland i 1998, og blev hurtigt en succesfuld spiller på markedet for websites og CMS. Mere info om Bitrix (nocrisis.dk).
  • Adobe Dreamweaver. 1,3% (2016). Opret, kod, rediger og organiser responsive websites, der ser fantastiske ud på alle skærmstørrelser.

Andre CMS systemer der er værd at nævne

  • Sitecore. Det danske system med international klasse. Har flere priser som det bedste system (Forrester og Gartner) og den bedste IT-virksomhed i Danmark. Sitecore er meget mere end CMS, det er samtidig ‘kontekstuel intelligens’ og ‘omnichannel automation’, der gør det muligt at give kunderne personlige, skræddersyede oplevelser. Sitecore Experience Platform er en “alt-i-en” teknologi, der gør det muligt for marketing at levere en personaliseret, relevant og gennemtænkt oplevelse for kunderne.
    – “På enterprise-markedet slås vi om marketingplatformen med virksomheder som Oracle, Adobe, IBM, Salesforce og SAP. Det handler ikke kun om dataindsamling og evnen til at levere personaliseret indhold. Vi har en unik fordel, da vi kan lave dataindsamling i realtid og bruge de data til ændre oplevelsen for kunden. Det er der ikke andre, der kan”, siger Michael Seifert, CEO, Sitecore i et interview på Computerworld.
    Sitecore er ikke så udbredt (endnu), men anvendes af virksomheder, der har websites med meget trafik (kilde: W3Tech).
  • Umbraco. Et dansk udviklet, open source CMS. Understøtter Windows Azure, en cloudbaseret platform. Et prisvenligt system.
  • SharePoint. En webbaseret videndelings- og dokumentstyringsportal fra Microsoft. Organisationer kan bruge SharePoint til at oprette websteder. Du kan bruge det som et sikkert sted til opbevaring, organisering, deling og åbning af oplysninger på næsten alle enheder.
  • Adobe Experience Manager. En dyr løsning, der fortrinsvis anvendes af store koncerner.
  • HubSpot CMS. HubSpot tilbyder både CMS og e-mail marketing systemer.
  • DanaWeb. Over 10.000 danske virksomheder har valgt DanaWeb til at designe og hoste deres hjemmeside.
  • Kentico. Det tjekkiske Kentico er et full-feature Content Management System (CMS), som tilbyder en komplet pakke af funktioner, der gør det muligt at lave både website, intranet, extranet, e-commerse og community. Kentico understøtter Microsofts ASP .NET framework og total integration til Windows Azure og Visual Studio.
    Det hævdes at Kentico CMS kan det samme som Dynamicweb, Sitecore, Sitefinity og andre .NET baserede løsninger, men til langt lavere pris.

CRM systemer

Customer Relationship Management (CRM) er et IT-system til styring af kunderelationer og transaktioner. Systemet hjælper med at få viden, overblik og kundeindsigt ved at holde styr på de mange data, der genereres om kundernes geografi, demografi, personlige data, behov og interesser samt deres interaktioner med din virksomhed. Målet er, at skabe bedre relationer til potentielle og nuværende kunder, udnytte salgspotentialet og derigennem få mere salg/omsætning og bedre rentabilitet.

CRM er en del af marketingplatformen og hænger nøje sammen med andre systemer som ERP, regnskabsprogrammer, Marketing Automation, analysesystemer og e-mail systemer. Derfor tilbydes ofte løsninger, der er meget mere end blot CRM. Mest anvendte CRM (softewareadvice.com). Best CRM (capterra.com).

 

Marketing Automation

Læs en anmeldelse af nogle de bedste marketing automation systemer på Capterra, g2crowd.

 

Sociale netværk – Overvågning og monitorering

Monitorering. Kend og forstå dine kunders interesser og udfordringer. Det er et vigtigt mantra, når du skriver til og med dem på de sociale netværk. Derfor bør monitorering være en vigtig del af din virksomheds SoMe strategi. Du skal lytte til dine kunder, analysere deres færden og interesseområder og følge med i, hvad der siges om din virksomhed og dine produkter/ydelser.

  • Mention. Hvad taler brugerne om på de sociale medier? Hvad siges om dit firma, dit produkt eller firmaets direktør? Værktøjet giver mulighed for at følge særlige emner og brancher.
  • Google Underretninger (alerts). På Google underretninger kan du gratis oprette bestemte søgeord som firmanavne, personnavne og begreber som Google så overvåger for dig. Du modtager e-mail notifikationer med links til det websted, der omtaler dit ønskede søgeord. direkte i din
  • Tweetdeck til Twitter. Her får du alle relevante tweets ind på skærmen i flere kolonner. Det gør det nemmere at overvåge et brand, en konkurrent eller et særligt emne via faste søgninger på hashtagget.
  • overskrift.dk. Overvågning af danske medier og sociale medier.
  • Infomedia. Medieovervågning via selvvalgte søgeord samt overvågning af sociale medier. Følg med i, hvad der siges/skrives om dit brand.

 

Social Media Management systemer

Styring af sociale netværk. Udbredelsen og kompleksiteten af sociale medier er stigende og det stille store krav til de virksomheder, der benytter flere sociale medier og hvor flere medarbejder

  • Hootsuite. Med værktøjet Hootsuite får du hjælp til at samle og vedligeholde flere sociale netværkssider. Du kan samle konti fra forskellige sociale netværk (facebook, LinkedIn, Twitter, Google+, Foursquare, mv.) i ét skærmbillede. Det giver bedre overskuelighed.
    Godt hvis du styrer flere netværk, eller der er flere personer, der vedligeholder virksomhedens sociale netværk.
  • Komfo og
    Falcon Social. Komfo og Falcon Social er de største spillere på det danske marked. Begge systemer gør det let at overvåge flere sociale konti på én gang samt at være flere moderatorer i virksomheden. Det gør det lettere at svare på kundehenvendelser, at planlægge fremtidigt indhold og fungerer samtidig som et arkiv for udsendte opdateringer.
  • ShortStack. Systematisering, rapportering, ready-made templates, opsætning af individuelle workflows mv. Adgang for flere brugere, der kan tildeles helt eller delvis adgang til kampagner og indhold.
  • Buffer. Planlæg indhold til SoMe: Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, G+. Sæt tidspunkt for distribution på hvert medie, få statistikker på tværs af medier med videre

Du kan opstille mål, lave rapporter og foretage beregninger. Ligeledes er facebook annoncering naturligvis en integreret del i de fleste SoMe management systemer.

Den menneskelige faktor. Uanset hvor god din automatiske overvågning er, så er der stadig behov for en manuel monitorering af det der betegnes som “de svage signaler”. Der findes emner, hvor det er svært at opstille søgeord og søgefraser. I det store, mudrede medielandskab kan der være vigtige brudstykker og information, der er relevant for virksomheden at forholde sig til. Det at kunne spotte trends (før konkurrenterne) og forstå kundernes nuværende og fremtidige behov.

Hvad taler brugerne om? Hvilke hashtags er de mest populære? Måske kan du finde inspiration til nye historier eller nye vikler for dit nuværende indhold.

 

Social Media annoncering

Annoncering på de sociale medier giver gode muligheder for at segmentere udfra brugernes adfærd og interesser. Derved kan du meget præcist målrette dine budskaber med spændende indhold, som brugerne finder relevant og nyttigt.

Du rammer brugerne når de er i deres ’sociale mode’ og de har sænket paraderne. Men husk at reklame skaber støj og irritation, hvorimod indhold der skaber værdi eller underholdning for brugerne likes og deles. Gør det klogt og du opnår en høj ROI. Skab brand awareness som kunderne husker og husk altid at måle i realtid og optimér løbende på dine kampagner og budskaber.

  • Facebook annoncering.
    NB! Brug af billeder (og særlig video) giver ekstra opmærksomhed og engagement. Husk at facebook automatisk begrænser din målgruppe, hvis der er for meget tekst i dit billede på facebook annoncen. Derfor bør du altid tjekke dit billedes tekst ratio via facebook tool text overlay inden du anvender det i annoncen. Læs også facebooks anbefalinger. og 7 steps to get your facebook ad content seen.

    • Facebook Business Management. Administration af flere annoncekonti, flere brugere, forskellige kompetencer med mere. Gratis.
    • Facebook Power Editor. Annonceringsværktøj der giver bedre kontrol for kampagner med mange annoncer. Gratis. Find hjælp om Power Editor på Facebook.
    • Facebook canvas. Målrettet de mobile brugere. Som mål for en annonce kan du oprette et kanvas og gøre brug af af en kombination af videoer, stillbilleder og CTAs. Brugeren kan f.eks. swipe gennem en karrusel af billeder eller zoome ind for at se detaljer.
    • Facebook.com/facebookmedia. Få info og hjælp om facebook sider, video, 360 grader video og billeder, branded content, live, mentions og meget mere.
  • YouTube. Danmarks næststørste søgemaskine. Der uploades mere end 300 timers video på YouTube hvert minut. 38% af brugerne har brugt YouTube til at researche et produkt før de købte det. 1,2 mio. danskere er på YouTube hver dag, særlig gruppen 15-45 år. 50% af visningerne foretages på mobilenheder.
    • YouTube annoncering. In-Display ads. In-Stream ads. True-view ads.
    • Find hjælp til YouTube Display specifikationer.
    • Brug remarketing på tværs af YouTube og AdWords. Læs mere på iihnordic.
    • Vælg din målgruppe ud fra demografi, interesser, geografi, søgeord mv. Husk en klar CTA i din video. Du kan indsætte klikbart link til din hjemmeside i videoen.
      Du betaler kun for rigtige views, når brugeren har set over 30 sekunder af din video.
  • LinkedIn annoncering.
  • Twitter.
  • Snapchat.
    • Snapchat Ads påstår at være den bedste måde at ramme 13-34 årige på. Har mere end 100 mio. daglige brugere. Der vises mere end 10 mio. videoer hver dag.
    • Snapchat Partners er en API til brug for annoncører. Her vises annoncer som sponsored video stories.
    • Snap Ads Between Stories’ feature. Her indsættes annoncer imellem brugernes almindelige (video) indhold.
  • Google+. Du kan annoncere til specifikke målgrupper og indholdsbaseret ud fra brugernes adfærd og interesser.
    • +Post ads giver mulighed for at promovere dine indlæg på Google+ på Google Display Network.
      Der er dog nogle forudsætninger: Din Google+-side skal have mindst 1.000 tilhængere. Indholdet skal være relevant for din målgruppe. Du skal være tilmeldt “delte anbefalinger” for Google+ sider
    • +Post ads giver også mulighed for at promovere Google Hangouts.
  • Instagram. Anvendes af 24% af danskerne (ca 700.000 personer), de mest aktive brugere er 12-29 årige. De fleste brugere er +30 år. (2015).
    • Gratis reklame. Anvend #hashtags på dine opslag. Lav et specifikt #dinvirksomhed hashtag. Anvend populære hashtags, der matcher din virksomhed eller produkter. Det kan give dig mange gratis visninger.
    • Gratis reklame. Del de billeder brugerne uploader af dine produkter eller din virksomhed, såfremt de har anvendt dit hashtag. Del dem og tag brugeren der har taget det. Det kan inspirere andre til at dele billeder/video af dine produkter/virksomhed.
    • Gratis reklame. Afhold # konkurrencer der skaber brugergenereret indhold. Anvend et unikt og passende hashtag.
    • Sponsorerede indlæg. Der findes 3 slags Instagram-annoncer: Image ads med CTA, video ads (op til 30 sekunder) og carousel ads med CTA (hvor bruger swiper mellem flere billeder).
      Instagram er ejet af Facebook, så du styrer din annoncering via Facebooks Power Editor. Opret en bruger i Facebook Business Manager og tilknyt din Instagram konto. Herefter kan du opsætte din Instagram annonce i Power Editor. I dit annoncesæt skal du anvende: Budget, tidsplan, målgruppe, placering (= Instagram) og prisfastsættelse.

 

Analyseværktøjer giver datadrevne beslutninger

Big Data og Internet of Things (IoT)

Verden bliver stadig mere digital og teknologien udvikler sig til at omfatter alt omkring os, Internet of Things (IoT). Hver dag i 2016 bliver 5,5 millioner nye ting forbundet (jf. Gartner). Det betyder, at der kommer flere touchpoints og flere nye måder, hvormed kunderne kan engagerer sig med din virksomhed.

Big Data beskriver den store og komplekse mængde af information, som er tilgængelig. For at omdanne de mange data til viden, indsigt og mulighed for at træffe datadrevne beslutninger, er du nød til at forstå, kategorisere og analysere de mange data. Du har brug for gode analyseværktøjer og en strategi for brug af Big Data. Hvor kommer data fra, hvordan måler du, og hvordan vil du anvende den viden og indsigt, du får?

“If it’s not worth measuring, it’s not worth doing.”

Der skal være et formål med dine analyser. Sørg for at dine analyser giver dig den nyttige viden og indsigt, der gør dig i stand til at handle, reagere og optimere. Dine beslutninger bør understøttes af de tilgængelige data.

Du kan måle på (næsten) alt, så sæt ikke din lid til tommelfingerregler og mavefornemmelser. Test, test og test og anvend den indsamlede viden til at træffe de rigtige valg for at optimere dit indhold, dine kampagner, webflow, indløbsflow med videre.

  • Google Analytics. Alle anlyseværktøjeres moder. Ufattelig basen af viden og indsigt. Gratis!
  • Google Analytics 360 Suite er en Enterprise Suite, som kan matche en række af de krav, som større virksomheder stiller, når det kommer til data, sikkerhed, integration, bredde og eksekvering.
    Læs mere på Googleblog.com.
  • Adobe Analytics/Adobe Marketing Cloud (tidl. Omniture SiteCatalyst). SaaS. En af de største spillere på markedet for webanalyse, optimering af paid search, test & target, real-time analyser og meget mere.
  • WebTrends. SaaS. “Marketing in a Digital World”. Tager højde for Internet of Things (IoT) hvor flere aggregater og touchpoints kommer hver dag. Website og mobile analyser, kundeindsigt og test/afprøvninger.
  • KISSmetric.
  • Moz Pro.
  • Clicky.
  • BIME. Værktøj til at lave skræddersyede rapporter. Ledelses- og performance rapporter og dashboards.

Nogle af de bedste online analyseværktøjer, jvf. Sparringmind, AdPushUp, G2crowd og TopTenReviews.com.

Brugerundersøgelser via online formular

The voice of the customer (VOC). Entry-/exit analyse, kundetilfredshedsundersøgelse, kontaktpunktsanalyse.
Spørg kunderne om deres oplevelser med din hjemmeside, dine produkter og tilbud.

  • iPerceptions.
    • Active Research. Capture actionable feedback from your customers with online surveys.
    • Active Recognition. Recognize the intent of visitors. Increase the online performance of live chat, retargeting and content management systems by recognizing  purpose of visit in real-time.
  • Google Forms / Google Analyse. Create a new survey on your own or with others at the same time. Choose from a variety of beautiful, pre-made themes or create your own.Med Google Analyse kan du indsamle og organisere oplysninger om stort og småt – helt gratis.

A/B test værktøjer

Læs en guide om A/B test på ConversionXL.
Se en oversigt med A/B testværktøjer på Quora, CrazyEgg.

 

URL shortener – Lav kortere URL links til dit indhold

Det kan være besværligt at anvende en lang URL i dine links. Som f.eks. www.onlinemarketingspecialist.dk/vaerktoejer/. Særlig på Twitter hvor du kun kan anvende 140 tegn.
Da du også gerne vil have en (Google) kampagne sporingskode indsat i linket bliver det endnu længere.

Derfor bør du anvende en URL shortener.

  • Google: https://goo.gl/
  • Bitly: https://bitly.com/
  • TinyURL.
  • Bitdo: https://bit.do/. Customized URL og generering af QR kode.
    Her kan du skræddersy dit korte link med egen valgfri tekst. Jeg lavede et link for Red Bull udsprings konkurrence – http://bit.do/udspring. Den oprindelige ULR hed:
    http://www.redbull.com/dk/da/adventure/events/1331779102184/red-bull-cliff-diving-kobenhavn

Se også https://iwantmyname.com/services/url-shortener/.

 

 

E-mail marketing

Hvilke systemer er de bedste e-mail marketing? Se anmeldelse på PCmag UK. og på Top10Reviews.

 

 

SEO, værktøjer til søgemaskine optimering

Læs om mine gode råd om SEO (søgemaskine optimering).
Google giver også masser af gode råd om SEO. Følg med på Google Webmaster Blog. Stil spørgsmål og find svar via Google Forum.

Her er nogle generelle værktøjer til SEO, der er gode at kende:

Her er værktøjer, hvor du kan måle og få hjælp med on-page SEO:

  • MOZ. Et af de bedste og mest anvendte værktøjer til SEO.
  • Screaming Frog. Et stærkt værktøj til den tekniske del af SEO. Tjek døde links, duplikeret indhold, redirect, meta tekster, brug af H-tags og mere.
  • DeepCrawl. Grundig analyse af dit site.
  • Raven Tools.
  • Web CEO. Har (vistnok) flere keywords end andre systemer.
  • Rank Tracker fra SEO Power Suite.
  • SEMrush.
  • Majestic.
  • SiteLiner. Tjek broken links, duplicated content m.v. Gratis.
  • Rank tracking. Hvis organisk søgetrafik er forretningskritisk for dig, og du vil arbejde seriøs med din SEO, så bør du følge udviklingen (SERP) for dine vigtige søgeord. Invester tid og penge i et godt Rank tracking værktøj. Her er nogle af de gode og mest anvendte systemer:
  • Page speed. Den hastighed hvormed dit site indlæses bliver stadig vigtigere. Både for de utålmodige brugere og for Google.
  • Backlinks checker. Hvilke kilder linker ind til et specifikt site?

 

Læs mere om SEO på searchengineland.com.
Top ti reviews.
http://www.jonathanlindahl.dk/seo-tools/.
13 SEO-eksperter deler deres bedste råd.

 

Billeder – Redigering og tekst overlay

Til fremstilling og redigering af visuelt indhold anvender de professionelle relativt dyre softwareprodukter som Adobe Photoshop og InDesign. Men mindre kan også gøre. Du kan f.eks. anvende:

  • Pixlr.com. Gratis online redigering af billeder. En ‘Photoshop light’.
  • Powerpoint. Hver enkelt slide i en Powerpoint præsentation kan gemmes i en række formater, også billedeformaterne .jpg /.gif / .png.
  • Med Canva kan du let og (næsten) gratis udvikle designs.
  • BeFunky. Gratis online redigering af billeder og collager.
  • Word Swag. En app til Android/iOS. Indsæt nemt tekst på dine billeder.
  • Skitch til iOS (fra Evernote). NB! Softwaren understøttes ikke længere af Evernote men er stadig tilgængelig til iOS produkter.

 

Andre værktøjer

Lav en YouTube video om til en 15 sekunders GIF

https://gifs.com – Et super let-anvendeligt værktøj

Du copy/paster et link fra en YouTube video, indsætter evt. en tekst der står inde i gif’en og kan tillige tilføje et link. Din gif kan maksimalt være 15 sekunder lang. Du bestemmer selv, hvilken del af videoen du ønsker at konvertere til en gif. Sæt starttidspunkt og sluttidspunkt, maks. 15 sekunder senere.

Efter konvertering får du link til gif, link til selve gif filen (j.gifs.com/xxxxxx som du så kan højreklikke og gemme) samt html tekst til at embedde filen på en hjemmeside.

Mit tip
Du kan også hente den nye 15 sekunders video. Både som .mp4 og .webm. URL’en hvor de er gemt er j.gifs.com/xxxxxxx.mp4 og  j.gifs.com/xxxxxxx.webm.

Lav YouTube video om til en gif fil

Via GIFS.com kan du lave en YouTube video om til en gif fil

 

Print Friedly – Udskriv en hjemmeside i et læsbart format

https://www.printfriendly.com/

Copy/paste URL’en for den hjemmeside du ønsker at printe. Du får et preview at din udskrift, som du kan redigere i. Brug musen og slet de områder som du ikke ønsker skal printes.

Canva – Gør det let at lave designs til web og print

Med Canva kan du let og (næsten) gratis udvikle designs. Skabeloner til stort set alle formål (blogs, SoMe, web, eBooks m.v.) og med søg og træk er det let at anvende. Hundredvis af gratis elementer, filtre og fonte og premium billeder koster kun $1.
Via Canva for work kan flere samarbejde. Dine designs vises offentligt frem på din Canva profil. Husk at gemme fonte, farver osv.

Videoscribe – Lav let animeret video

Videoscribe fra Sparkol er genialt, enkelt og meget let at anvende. Du kan udvikle videoer til markedsføring, til undervisning, til at forklare komplicerede processer eller blot gøre det mere lækkert og visuelt for dine brugere.

Du behøver ikke grafiske kompetencer for at anvende det. Du opretter blot et nyt canvas, finde de ønskede elementer i det store bibliotek, sætter tid og rækkefølge, beslutter font og hvilken hånd og tusch du ønsker. Til eventuelt også musik eller tale. Flere gode instruktionsvideoer hjælper dig godt igang.

Et godt alternativ til VideoScribe er Easy Sketch Pro.

Pocket – Gem let indhold fra nettet i din Pocket

Pocket, extension til Chrome, iOS og Android. “When you find something you want to view later, put it in your Pocket”. Gem godt indhold du finder på nettet. Skab dit eget bibliotek og inddel dit gemte indhold i separate foldere. Så er slut med at sende e-mails til dig selv med godt indhold, du ønsker at gemme.

Indhold du har gemt via Pocket kan let deles med Buffer (se SoMe vørktøjer ovenfor) eller andre tilsvarende værktøjer. Gem indhold/infografik der kan anvendes til din næste blog eller nyhedsbrev.

SimilarWeb – hvordan går det for konkurrenten?

Via SimilarWeb får du indsigt i, hvordan din konkurrenters hjemmeside og blog performer. Trafik, rank, organiske søgeord og engagement. Det er gratis at tjekke, men desværre er det ikke alle hjemmesider der kan findes på SimilarWeb. En pro løsning koster $199 mdr., prøv en free trial først.

Flipboard – digitalt magasin

Med Flipboard kan du samle de sociale medier i et digitalt magasin. Lav dine egne magasiner til (især) tablets og smartphones.

Kundemagasiner i alle afskygning
Download appen, tilføj dine ønskede sider fra sociale medier. Navngiv magasinet, kategori og giv en beskrivelse. Du kan løbende tilføje nyt og mere indhold. Lav en flot forside og inviter andre til at bidrage med indhold. Del dit nye magasin med resten af verden. Se mere på YouTube/InsideFlipboard.

Storify – lån indhold fra de sociale medier

“Make the web tell a story”. Med Storify kan du skabe blog og indhold med kurateret indhold fra sociale medier. Du trækker blot indhold ind til din Storify artikel. Du kan berige indholdet med din egen tekst og embedde det på din hjemmeside.  Bonussen er, at du få kommentarer med, fra den originale artikel.

Blab – watch live conversations

Blab er et godt værktøj til at lave videoer med op til fire personen. Det er live videoer med 2 -4 personer, som du kan optage og gemme. Brug det til live interviews, til webinars eller gem og anvend som content på web/blog. Du kan også lave dit eget live show. Se f.eks. sessions med Mark Schaefer, @markwschaefer.

Easel.ly – super let at lave grafik

Med masser af skabeloner, drag & drop er det let at lave infografikker på Easel.ly. Skab, download, embed og del.

Visuelt indhold er dragende for læseren og får mange likes og delinger. Så brug det til statistikker, præsenter koncepter og idéer med videre. Gratis, betalt add-on feature.

Datawrapper – grafer og diagrammer

Datawrapper er et godt værktøj til at peppe dine tal og statistikker op med. F.eks. kan du lave interaktiv infografik – Grafik der ændrer sig i forhold til, hvad brugeren klikker på: “Se udviklingen for 2014. For 2015. For 2016”.

Headline analyzer – Hvilken overskrift er bedst?

 

=> Se også oversigten med fede apps du kan få stor glæde af.